top of page
Search
Writer's pictureTamás Rita

Tréner készíti fel a végzősöket a középiskolai kihívásokra

Motivációs tréninget szerveztük az ormosbányai Hosztják Albert Általános Iskola végzős diákjai számára. A tapasztalat ugyanis az, hogy eljutnak ugyan a középiskoláig a diákok, de sokan nem végzik el, ami teljes mértékben kihat a további életükre. Képesítés híján semmi esélyük sincs a munkaerőpiacon, ezzel pedig újratermelődik a szülők sorsa a gyermekekben is.



Folyaminé Tomori Tünde igazgatónővel közösen gondolkodva jutottunk arra a döntésre, hogy a középiskolára való felkészítésre kiemelt figyelmet fordítunk. Csáky László tréner jött el a gyerekekhez, hogy beszéljen nekik a jövendő kihívásokról. Mielőtt Laci pontonként kielemezte volna a várható nehézségeket, előbb megkérdezte a diákokat, hogy ők mitől félnek, mit tartanak a számunkra legijesztőbb dolognak. A tréner aztán ezekre reflektálva vette át velük pontonként a leendő problémákat, például azt, hogy korán kell kelni, messzire kell utazni, nem biztos, hogy könnyen megy a beilleszkedés, elképzelhető, hogy a pedagógusok is nehezen fogadják el őket, az általános iskolához képest sokat kell tanulni.

Terveink szerint a jövőben további tréningeket szervezünk a gyerekek számára és célunk az is, hogy ha már beiratkoznak a diákok a középiskolába, akkor is mentorszerűen követni tudjuk az útjukat az új iskolában, abból a célból, hogy ha adódik egy-egy a felsorolt nehézségek közül – vagy esetleg egy más jellegű probléma vetődik fel -, akkor az ne jelentse a középiskolai tanulmányaik végét, hiszen tudvalevő, hogy az nagyon rossz hatással lesz a további életükre.

A program még kidolgozás alatt van, de láthatóan a gyerekek is élvezték a tréninget és nagyon figyeltek, valamint Csáky László számára is jó és tanulságos élmény volt az első foglalkozás, szakemberként ő is úgy látja, hogy ebben programban sok fantázia van.

Tanulj Tesó Alapítvány 11711003-21478619

IBAN: HU47 1171 1003 2147 8619 0000 0000

3 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page